• Dział techniczny

    ADMINISTRATOR IT
    admin@krak-net.pl

    TECHNICY / INSTALATORZY
    serwis@krak-net.pl
    ----------------------------
    Obsługa techniczna klientów biznesowych:
    Tel. (+48) 12 333-79-77
    Pn-Pt, od 08:00 do 16:00
    (Network Operations Center)
    Pn-Pt w godz 16:00-08:00
    Sb-Nd 24h/dobę
    Tel. kom. (+48) 790-645-008
    noc@krak-net.pl

    Usługa "N.O.C" odnosi się
    tylko i wyłącznie do umów biznesowych, które posiadają
    łącze z gwarancją SLA.
    (Service Level Agreement).
    Usługa - nie dotyczy klientów indywidualnych.
    ----------------------------
    Obsługa techniczna klientów indywidualnych:
    Tel. (+48) 12 333-79-77
    Pn-Pt, od 08:00 do 16:00
    ----------------------------

  • Administracja

    BIURO OBSŁUGI KLIENTA
    Tel. (+48) 12 333-77-87
    bok@krak-net.pl

    DZIAŁ HANDLOWY
    Tel. kom. (+48) 603-333-363
    handlowy@krak-net.pl
    ---------------------------
    MULTIMEDIA
    Tel. kom. (+48) 790-645-055
    multimedia@krak-net.pl
    ---------------------------

    Czas pracy biur:
    pn-pt, od 08:00 do 16:00
    ---------------------------

  • Dane rejestrowe

    PTI Krak-Net Sp. z o.o.
    ul. Płk. Stanisława Dąbka 8
    30-732 Kraków

    KRS 0000623311
    NIP 6793130389
    REGON 364724150
    UKE 11751

    ---------------------------
    NUMER KONTA
    Bank Zachodni WBK S.A.
    08 1090 2053 0000 0001 3300 0650
    ---------------------------

  • Wrzesień 2017
    P W Ś C P S N
    « Wrz    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Cel kontaktu (wymagane)



    Twoje imię i nazwisko (wymagane)

    Telefon kontaktowy (wymagane)

    Twój e-mail (wymagane)

    Twoja wiadomość (wymagane)

    Kod weryfikacyjny


     

  • open panel

 

Internet i sieć domowa — często zadawane pytania


 

Poniższe często zadawane pytania zostały zebrane przez ekspertów z działu pomocy technicznej, aby pomóc użytkownikom w rozwiązywaniu typowych problemów z połączeniem sieciowym.


Co to jest sieć?

Sieć to po prostu dwa lub więcej komputerów lub urządzeń połączonych ze sobą za pomocą technologii łączności przewodowej lub bezprzewodowej. Połączenie ze sobą w sieci umożliwia komputerom i urządzeniom na udostępnianie informacji, plików i zasobów (takich jak połączenie z Internetem).

Co to jest WLAN i WWAN?

WLAN to bezprzewodowa sieć lokalna (LAN), natomiast WWAN to szerokopasmowa lub bezprzewodowa sieć rozległa (WAN). Większość sieci domowych korzysta z połączenia WLAN. Zasięg połączenia sieci WLAN i siła sygnału są ograniczone do siły sygnału routera bezprzewodowego.

Bezprzewodowa sieć rozległa (WWAN) jest to bezprzewodowe połączenie z siecią, uzyskiwane za pośrednictwem technologii komórkowej. WWAN jest inną formą bezprzewodowej sieci lokalnej (WLAN), gdyż korzysta z połączeń komórkowych oraz innego sprzętu. Przeważnie ten sprzęt to karta bezprzewodowa lub urządzenie USB powiązane z konkretnym dostawcą usług komórkowych. Korzystając z bezprzewodowej sieci WAN można przeglądać zasoby Internetu, sprawdzać pocztę elektroniczną i łączyć się z wirtualną siecią prywatną (VPN) z dowolnego miejsca w zakresie obszaru obsługiwanego przez operatora sieci komórkowej. Dostawcy usług komórkowych naliczają za WWAN miesięczną opłatę. Szczegółowe informacje dotyczące usuwania problemów z urządzeniami oraz połączeniami WWAN można uzyskać u dostawcy usług.

Jakie jest najlepsze rozwiązanie dla szerokopasmowego lub szybkiego Internetu?

„Szybki” dostęp do Internetu określany jest również mianem szerokopasmowego dostępu do Internetu. Podczas wybierania szybkiej usługi internetowej należy rozważyć kilka czynników. Najlepsze rozwiązanie szerokopasmowe zależy od takich elementów, jak:

    • Koszt opcji usługowej.
    • Usługi dostępu do Internetu dostępne w obszarze.
    • Cel używania komputera, np. granie w gry, oglądanie filmów czy biuro.
    • Wymagania usługowe dla nowego sprzętu lub oprogramowania, które umożliwia funkcjonowanie rozwiązania.

 

Typowe opcje szerokopasmowe obejmują:

    • DSL (Digital Subscriber Line) – Dostęp do Internetu jest realizowany za pośrednictwem linii telefonicznej. DSL wymaga dostawcy usług internetowych (ISP), który może współpracować z firmą telekomunikacyjną.

 

    • Kabel – Dostęp do Internetu jest realizowany za pośrednictwem instalacji telewizji kablowej. Zwykle podpisuje się umowę z dostawcą Internetu za pośrednictwem dostawcy telewizji kablowej, co jest zintegrowane z usługą telewizji kablowej.

 

    • Dostawca bezprzewodowych usług internetowych (Wi-Fi) – Odnosi się to do usługi internetowej zbudowanej wokół technologii sieci bezprzewodowej. Łączenie z siecią Wi-Fi jest podobne do korzystania z telefonu komórkowego. Urządzenie z funkcją Wi-Fi może połączyć się z Internetem, kiedy znajduje się w zasięgu punktu dostępowego sieci bezprzewodowej dla usługi abonamentowej.

 

Co oznacza 802.x?

Wariant numeru „802.x” dla sieci bezprzewodowej oznacza szybkość i technologię tej sieci. Aby dostawcy usług sieciowych i producenci sprzętu mogli stosować zgodne ze sobą rozwiązania, muszą korzystać ze standardów. 802 odnosi się do rodziny standardów lokalnej sieci bezprzewodowej. Definiuje szybkość sieci, metodę używaną do łączenia z siecią, poziom zabezpieczeń oraz typ sprzętu sieciowego.

Jak zwiększyć szybkość połączenia internetowego?

Najlepszym sposobem na przyspieszenie połączenia z Internetem jest zwiększenie przepustowości przez dostawcę usług – np. przejście z usługi 2GHz na 5GHz. Możliwe jest jednak, że nie wykorzystujemy całości naszej bieżącej przepustowości. Spróbuj zastosować następujące wskazówki:

  • W przypadku sieci bezprzewodowych należy ustaw komputer blisko routera w celu zwiększenia siły sygnału.
  • Ogranicz liczbę urządzeń w sieci, które mogą mieć dostęp do Internetu.
  • Zmień sprzęt sieciowy komputera w celu dostosowania do najwyższej możliwej szybkości dostępnej w routerze dostawcy usług internetowych.


Jak udostępniać multimedia w sieci?

Aby udostępnić informacje w sieci, włącz opcje Wykrywanie sieci i udostępnianie plików i drukarek na każdym komputerze, który ma brać udział w udostępnianiu multimediów.

Konfiguracja podstawowej sieci domowej

 

Większość ludzi konfiguruje sieć domową tak, aby udostępniać foldery czy pliki oraz połączenie internetowe dla wszystkich komputerów w domu. Ten dokument pozwala krok po kroku podłączyć wiele komputerów do domowej sieci przewodowej lub bezprzewodowej.

Sieć to tak naprawdę grupa urządzeń wspólnie dzielących dane połączenie. Połączenie to może mieć postać jednego kabla, łączącego dwa komputery lub sygnału skomplikowanej sieci bezprzewodowej, umożliwiające jednoczesną komunikację wielu urządzeń. Udostępnianie połączenia pozwala współdzielić dane, np. pliki czy dostęp do Internetu.

Typowa sieć domowa składa się z modemu usługodawcy internetowego (ISP), routera, kabli sieciowych, komputerów i innych urządzeń, które mogą z niej korzystać (np. drukarek czy konsol do gier).
Czynności opisane w tym rozdziale pozwolą Ci skonfigurować podstawową sieć domową, korzystając z systemu operacyjnego Windows.

© 2016 Krak-Net - szybki i tani internet w Krakowie
Powered by PTI Krak-Net Sp. z o.o.
Pokaż
Ukryj